Procesy Zarządzania Wiedzą to procesy, w których następuje bezpośrednia wymiana wiedzy między ludźmi czy też zespołami.
Opierają się na dialogu. Problem, pytanie, odpowiedź.
Ale tak konkretnie to jak to zrobić?
Jaki proces, w jakim momencie, będzie najbardziej użyteczny?
To zależy od tego, kto jest źródłem wiedzy (jeden człowiek/zespół czy wiele osób/zespołów) i do kogo ta wiedza ma trafić (do jednego człowieka/zespołu czy do wielu osób/zespołów)

Przykład:
Powiedzmy, że jakiś zespół rozpoczyna projekt.
Najpierw zespół chciałby skorzystać z wiedzy innych (wielu) zespołów. Być może w firmie już jest wiedza, która im się przyda PRZED rozpoczęciem. Być może ktoś już taki czy podobny projekt robił. Mogą zaprosić gości i przeprowadzić Peer Assist (od wielu zespołów – zaproszeni goście) do jednego zespołu (czyli do nich).
W trakcie projektu zespół powinien rutynowo przeprowadzać After Action Review, aby przechwytywać wiedzę we własnym projekcie (od jednego zespołu do jednego zespołu).
Wreszcie po zakończeniu projektu, jak również innych projektów, robionych przez inne zespołu, mogą być sporządzone zasoby wiedzy, z których może korzystać wiele zespołów. Źródłem wiedzy jest tutaj też wiele zespołów.