Knowledge Exchange jest spotkaniem, w trakcie którego ludzie z różnych zespołów spotykają się, aby wymienić wiedzę na temat jednego z kluczowych zagadnień operacyjnych.

Jeśli istnieje Community of practice, której obszar zainteresowania pokrywa się z tematem spotkania, to ludzie będą reprezentować tą jedną Community.

To proces o pierwszorzędnym znaczeniu dla świadomego rozwoju bazy wiedzy organizacyjnej.

Uczestnicy spotkania to w większości ludzie z doświadczeniem, którym mogą się podzielić, ale mogą być to również ludzie, którzy dopiero startują w dyskutowanym obszarze. Knowledge Exchange pomoże im szybciej zdobyć potrzebną wiedzę.

Każdy uczestnik spotkania jest potencjalnym klientem wiedzy, a wiele osób będzie także dostawcami wiedzy. Uczestnicy (15 do 50 osób)  powinni pracować na równorzędnych stanowiskach, bo to spotkanie równych sobie ekspertów. Jak wszystkie spotkania w Zarządzaniu Wiedzą ma formalną strukturę, z góry zaplanowaną.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.