Wdrożenie Zarządzania Wiedzą to zmiana kultury organizacyjnej. Organizacja wychodzi od stanu, w którym pracownik uważa, że:

  • moja wiedza to moja własność;
  • im więcej umiem tym jestem ważniejszy;
  • nie dzielę się swoją wiedzą, bo wiedza to władza;
  • nie będę pytał, bo jeszcze pomyślą, że nie umiem.

Stan docelowy, to punkt, w którym pracownik już wie, że:

  • wiedza jest wspólną własnością, a nie własnością jednostki;
  • wiedzą dzielę się z innymi, a oni dzielą się swoją wiedzą ze mną; wtedy mam większy potencjał;
  • nie warto chronić swojej wiedzy, bo więcej tracę, niż zyskuję;
  • pytanie jest pierwszym krokiem do rozwoju;
  • dzielenie się wiedzą jest częścią normalnej pracy

Czytaj więcej: Zarządzanie Wiedzą to sztuka przekonywania

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *